شرکت تعاونی امدادخودرو الوند تربت

امداد خودرو خراسان رضوی تربت جام تربت حیدریه تایباد خاف سرایان یدکش خودرو خودرو کش 09158319326 09156928127 05152280118 09151307669

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 5472

تست باتری خودرو


تست باتری خودرو

تست باتری خودرو

 

باتری خودرو یکی از مهم‌ترین اجزای هر نوع خودرویی است. مهم‌ترین وظیفۀ باتری اتومبیل تأمین برق لازم برای استارت خوردن و روشن شدن ماشین است. به علاوه، وقتی موتور اتومبیل خاموش است، باتری ماشین جریان برق مورد نیاز لوازم برقی متعدد ماشین را تأمین می‌کند. برای مثال چراغ داخل خودرو، پخش و رادیو، بوق و بالابرها همگی به نیروی الکتریکی باتری نیاز دارند. حتی وقتی ماشین پارک شده باشد، باتری نیروبخش دزدگیر ماشین است. هنگام رانندگی نیز باتری ماشین است که تضمین می‌دهد همۀ دستگاه‌ها درست کار کنند. در نتیجه، تست باتری خودرو و اطمینان یافتن از سلامت آن بسیار ضروری است. از سوی دیگر، عمر مفید باتری ماشین در گروِ رسیدگی دائم و نگهداری اصولی از آن است. تست باتری ماشین و سیستم الکتریکی خودرو در بازه‌های منظم به شما امکان می‌دهد عمر باتری ماشین خود و عملکرد آن را به طور چشم‌گیری افزایش دهید.

تست و نگهداری باتری نسبتاً ساده است و فقط به چند ابزار اساسی نیاز دارد.

 

قبل از هر کاری، باید از چشمی محافظت کنید و هرگونه شعله باز را از باتری دور نگه دارید. که شامل سیگار و سایر محصولات آتش زااست. باتری ها گاز هیدروژن تولید می کنند که بسیار قابل اشتعال است. باتری ها حاوی اسید سولفوریک هستند ، بنابراین دستکش های لاتکس توصیه می شود که اسید باتری باعث سوزاندن دستان شما نشود.

 

ابزارها

 

اگر باتری شما در بسته نیست، توصیه می شود از هیدرومتر جبران کننده دما با کیفیت خوب استفاده کنید. دو نوع اساسی هیدرومتر وجود دارد ، توپ شناور و هیدرومترسنج. هیدرومترهای باتری را می توان در قطعات خودرو یا فروشگاه باتری خریداری کرد.

 

برای تست یک باتری درزگیر یا عیب یابی سیستم شارژ یا برق ، به ولت متر دیجیتال با دقت 0.5 درصد نیاز دارید. یک ولت متر دیجیتال را می توان در فروشگاه لوازم الکترونیکی خریداری کرد. ولت متر آنالوگ (از نوع سوزن) به اندازه کافی دقیق نیستند تا اختلاف میلی ولت حالت شارژ باتری را اندازه گیری یا خروجی سیستم شارژ را اندازه گیری کند. تست کننده بار باتری اختیاری است.

 

 

 

باتری را بازرسی کنید

 

 

 

به دنبال مشکلات واضح مانند کمربند آلترناتیو شل یا شکسته ، سطح الکترولیت پایین ، یک باتری کثیف یا مرطوب ، کابل های فاسد شده یا متورم، گیره های نگهدارنده شل ، پایانه های کابل شل یا نشتی باشید. یا باتری آسیب دیده در موارد ضروری را تعمیر و یا جایگزین کنید. برای تخلیه سطح مایعات باتری باید از آب مقطر استفاده شود.

 

باتری را شارژ کنید

باتری را تا 100 درصد شارژ کنید. اگر یک باتری غیر در بسته دارای 0.030 (که گاهی اوقات به عنوان 30 “نقطه” بیان شده است) یا اختلاف بیشتری در وزن مخصوص بین کمترین و بالاترین سلول دارد ، باید باتری را با استفاده از مراحل نوشته شده تولیدکننده باتری بررسی کنید.

سطح شارژ را بردارید، اگر سطح آن از بین نرود ، باعث می شود باتری ضعیف خوب ظاهر شود یا باتری خوب بد ظاهر شود. با اجازه دادن به باتری بین چهار تا دوازده ساعت در یک اتاق گرم ، شارژ سطح را از بین ببرید.

 

حالت شارژ را اندازه بگیرید

 

برای تعیین میزان شارژ باتری با دمای الکترولیت باتری در دمای 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سانتیگراد) آن را دقیق بررسی کنید.

در مورد باتری های بدون مهر و موم شده ، وزن مخصوص هر سلول را با فشار سنج و اندازه گیری سلول های متوسط ​​بررسی کنید. ولتاژ Open Circuit Voltage را در پایانه های باتری با ولت متر دیجیتال اندازه گیری کنید. این تنها راهی است که می توانید مشکل آن را تعیین کنید. بعضی از باتری ها دارای یک هیدرومتر داخلی هستند که فقط میزان شارژ را در یکی از شش سلول آن اندازه می گیرد. اگر نشانگر داخلی شفاف ، زرد روشن یا قرمز باشد ، پس باتری از سطح الکترولیت پایینی برخوردار است و در صورت عدم آب بندی ، قبل از ادامه باید دوباره شارژ شود.

 

باتری را تست کنید

 

اگر میزان شارژ باتری 75 درصد یا بالاتر باشد یا دارای نشانگر هیدرومتری داخلی “خوب” باشد ، می توانید باتری را با یکی از روش های زیر را تست کنید:

با تستر بار باتری ، بار برابر با نیمی از امتیاز CCA باتری را به مدت 15 ثانیه اعمال کنید. (روش توصیه شده)
با یک تستر بار باتری ، یک بار برابر با نیمی از مشخصات CCA خودرو را به مدت 15 ثانیه اعمال کنید.
احتراق را غیرفعال کنید و موتور را به مدت 15 ثانیه با موتور استارت روشن کنید.

اگر باتری کاملاً شارژ شده باشد یا دارای نشانگر دماسنج داخلی “خوب” باشد ، می توانید با استفاده از یک بار شناخته شده و اندازه گیری زمان لازم برای تخلیه باتری تا زمانی که 10.5 ولت اندازه گیری کنید ، ظرفیت باتری چرخه عمیق را آزمایش کنید. به طور معمول می توان از میزان تخلیه که در مدت زمان 20 ساعت باتری را خالی می کند استفاده کرد.

باتری را تست کنید

اگر باتری تست بار را پشت سر نگذاشته است ، بار را خارج کرده ، ده دقیقه صبر کنید و حالت شارژ را اندازه بگیرید. اگر باتری به کمتر از 75 درصد حالت شارژ برگشت می یابد ، دوباره تست باتری و بار را شارژ کنید. اگر باتری بار دوم تست بار را از دست ندهد یا به حالت شارژ کمتر از 75 درصد بازگردد ، باتری را تعویض کنید زیرا فاقد ظرفیت لازم CCA است.
باتری را شارژ کنید.اگر باتری تست بار را پشت سر گذاشت ، باید در اسرع وقت آن را شارژ کنید تا از سولفات سرب جلوگیری کرده و آن را به حالت اوج برگردانید.

 

 

 

 

 

 

  انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 82

برچسب های مهم

خراسان رضوی - تربت حیدریه جاده شادمهر کیلومتر 2

شرکت تعاونی امدادخودرو الوند تربت 09158319326 09151307669 05152280118 09156928127

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما